A legígéretesebb filmek 2013-ban - 1. rész

Na, még tavaly beígértem egy ilyen filmes ajánlót, ami nem a tini divatfilmeket gyűjti össze, hanem amiket szerintem tényleg érdemes lesz megnézni idén. Előre szólok, Ryan Gosling nem lesz a listában. Egyelőre azokat a filmeket szedem össze, amikhez már kijött az előzetes (a címre kattintva láthatjátok is őket).


Ha lehetne legszexibb filmet mondani, tuti A nagy Gatsby lenne az. Bár eléggé idegenkedem a Baz Luhrmann-féle giccstől, az előzetesek alapján tökéletesen sikerült megtalálnia a Gatsby hangulatát (lehet engem már azzal levett a lábamról, hogy Jack White számot rakott be aláfestőzenének). Emellett a főszerepekre sem tudnék megfelelőbb színészeket, mint Leonardo DiCaprio és Carey Mulligan. Már a könyvet is imádtam, a titokzatos, ám rettenetesen naiv Jay Gatsby szomorú szerelmi története nálam most egyértelműen az év legjobban várt filmje. 

Elég hátborzongatónak tűnik az Oldboy-t rendező Park Chan-wook legújabb filmje, a Stoker. Engem főleg a képi világa fogott meg, és az Oldboy elég zseniális volt ahhoz, hogy ezt is megnézzem. A szereposztás is jónak tűnik, viszont a műfaj kicsit aggaszt, mert régen láttam már igazán jó thrillert.


A bankrabló bűvészes Now You See Me-t véletlenül találtam, mert szeretem Jesse Eisenberg filmjeit. Mondjuk rendező alapján eszembe nem jutott volna megnézni, de az előzetes és a szereplők biztatóak. 


Sokan fújjognak az új Anna Kareninára, hogy minek egy új, divatos remake, mikor már a Sophie Marceau-féle is tökéletes volt (nem!). Viszont Joe Wright a Hannás eltévelyedés után végre visszatér a kosztümös filmekhez, és Knightley-hoz, és lehet nyünnyögni, hogy Knightley mennyire béna (nem!), de ez szerintem inkább csak trendi utálat (fúj, milyen  sovány, fúj, hogy csücsötít!). Wright-tal annyira jól működnek együtt, hogy még a halál unalmas Büszkeség és balítéletből is képesek voltak jó filmet összehozni, a Vágy és vezeklés meg milliószor jobbra sikerült, mint a könyv. Az Annában engem főleg az érdekel, hogy a film legnagyobb részét egy színházteremben forgatták, így az egész teljesen más beállításokkal és dramaturgiával dolgozik, mint egy sima film. A gyenge láncszem viszont a Vronszkij-t játszó Aaron Johnson lehet, aki elég nevetségesen fest ebben a környezetben. 


Tarantino Django-jától valami olyasmit várok, mint amilyen a Becstelen brigantyk volt (ami egyébként az egyik legkedvencebb filmem). Laza, véres, zseniális alakításokkal, és menő zenékkel. Szerintem Tarantinonak sokkal jobban állnak ezek a kosztümös filmek, mint a korábbi Kill Bill-Grindhouse vonal.   


Személyes perverzióm az új Star Trek, aminek (lehet megint fújjogni) nagyon jót tett a reboot. Sokkal dinamikusabb, sokkal látványosabb és nézhetőbb, mint korábban bármelyik (pedig én a régieket is szeretem), és még a színészek is tudnak játszani. A barátommal nemrég újranéztük a Khan haragját, ami elméletileg a legjobb Star Trek filmnek van kikiáltva, de még a legjobb indulattal is inkább csak vicces volt. 


Nem szeretem annyira a háborús filmeket, de a Zero Dark Thirty valamiért a Homelandre emlékeztet, és mindenképpen meg akarom nézni. Mondjuk az nem izgat annyira, hogyan vadásszák le Bin Laden-t, de úgy, hogy Jessica Chastain a főszereplő, máris sokkal érdekesebb az egész.  Már itt van a gépemen, szóval csak napok kérdése, asszem sokat fognak benne lőni, és mivel most épp egy Die Hard dara végén vagyunk, egy darabig nem vágyom lövöldözős filmre.

Még lehet, hogy érdekes lesz, de egyelőre inkább bizalmatlan vagyok: HitchcockLincoln, Oz.

0 Megjegyzések