Harry és Edward után is van élet

Tavaly véget ért a Harry Potter, idén a Twilight hisztéria, Hollywood-nak muszáj volt új, trendi könyvsorozatok után nézni, hogy jövőre se maradjunk különleges lányok, és értük rajongó adoniszok nélkül. Érkezik persze az Éhezők Viadalának újabb része, de több másik tiniregény feldolgozása is mozikba kerül. Nézzük a négy lehetséges trónkövetelőt. (Én így látatlanban az elsőre voksolok, de lehet elfogult vagyok.)

The Mortal Instruments: City of Bones
Cassandra Clare trilógiája nekem nagyon bejött, leszámítva a harmadik részt, ami gyakorlatilag kiherélte az egész sorozatot. Nem követtem különösebb figyelemmel a film készítését, csak annyit tudtam, hogy Jamie Campbell Bower lesz Jace, ami már önmagában is bizakodásra ad okot. (Nem értem a finnyáskodókat, ha Jamie nem tökéletes, akkor senki, de hiába magyarázom ezt már a Sweeney Todd óta.) Jamie valószínűleg célul tűzte ki, hogy a legdivatosabb tinifilmekben bukkan fel, láthattuk már a Twilight-ban Volturi tagként, vagy a Harry Potter-ben gonosz Grindelwald-ként. Másik főszereplőként ott van Lily Collins, akit szintén nagyon bírok (neki van a legmenőbb szemöldöke), de ha ez valakinek mégsem lenne elég, Lena Headey és Jonathan Rhys Meyers is főbb szerepeket játszanak. Az egyetlen félelmem, hogy a könyv lelkét adó humort nem sikerül átemelni a filmbe, és így egy steril, komolykodó adaptáció lesz belőle. A trailer mindenesetre elég menőre sikerült, az Alien-ből elcsent lángszóróval együtt.



The Host
Kellett egy új Stephenie Meyer film, hogy legyen valami instant Twilight-pótlás a rajongóknak. A Burok bár hasonló sémákra épül (szerelmi háromszög), mégis sokkal jobb alapsztorija van. Az agyra cuppanó alien által birtokba vett lányt Saoirse Ronan játssza, aki bár mostanában elég szerencsétlenül választott szerepeket, mégis a legügyesebb fiatal színésznők közé tartozik. Elég sok múlik rajta, hiszen Melanie-ként egyszerre két személyiséget kell életre keltenie. Ha nem fullad nyáltengerbe, akár jó film is lehet belőle, és ha hihetünk a trailernek, itt a főszereplők nem csak egy arckifejezést ismernek.




Beautiful Creatures
Na, ezt nem olvastam, és valószínűleg nem is fogom, viszont trailer alapján akár érdekes is lehet. Boszorkányos, vicces, szerelmes, ennyit sikerült leszűrnöm, a könyv fülszövege sem árul el sokkal többet. Elolvasni tuti nem fogom, viszont elég jó szereplőgárdát sikerült megnyerniük (kivéve a srác, ő ritka nyomoréknak néz ki, de biztos van olyan elvetemült, akinek bejön). A három közül engem ez érdekel a legkevésbé, így első benyomásra a közepes, egyszer nézős filmnek tűnik. Kicsit a The Secret Circle sorozat ugrik be róla, amiből még tavaly néztem pár részt, aztán meguntam (azóta se tudom, mi lett vele). Ez a poszter viszont ocsmány.



Rubinrot
Ebből nyilván nem lesz világsiker, mivel német filmről van szó, és nincs telepakolva sztárokkal, viszont a könyvet szerettem. Kellő öniróniával kezeli a divatos ifjúsági könyves kliséket, közben mindenféle erőlködés nélkül iszonyú laza és vicces. Vannak kétségeim a filmmel kapcsolatosan, nem vagyok benne biztos, hogy ez a stílus ebben a formában is működik, úgyhogy valószínűleg egy századik ismeretlen német  film lesz belőle, ami legjobb esetben is csak dvd-n jut el hozzánk. (A Krabat mögött is hiába állt ott a 20th Century Fox, nem sikerült felfuttatni, mert németül készült. Pedig abban még a szereplők is ismertebbek voltak.)

 
 
Egyelőre ennyi, de hamarosan érkezik egy másik (sokkal értelmesebb) filmes válogatás.


0 Megjegyzések