Arról, hogy miért nem írok mostanában...


Na igen, már egy ideje érik ez a poszt, csak mindig reméltem, hogy változni fog a helyzet, és nem kell megírnom. Aztán mégis. Úgy a vizsgaidőszak közepén rettenetes könyvcsömör lett úrrá rajtam. Vagy nem is könyv, inkább irodalom. Nem az a jóindulatú csömör, ami 1-2 hét könyvtelenség után elmúlik, hanem az, ami rátelepszik a napjaimra, és azonos pólusú mágnesként taszít el a könyvespolctól mindegy egyes alkalommal, amikor a közelébe akarnék menni.
Sok gondolkodás után megtaláltam a dolog mögött álló főbűnöst, vagy legalábbis valakit, akit hibáztatni lehet magam helyett, és ez az egyetem. Mivel egész nap irodalommal foglalkozok, semmi kedvem hazaérve a szabadidőmben is azt csinálni. Tudom, másnak ez simán megy, nekem nem. A kétségbeesésemet jól jellemzi, hogy mostanában az olvasásra szánt időmben fizikázok.
Ebben a helyzetben nagy dilemmát jelent a blog, és hogy mi legyen vele. Felmerült bennem a gondolat már sokadszor, hogy abba kéne hagyni, úgyis jóval több a könyvesblog, mint amire szükség van, viszont sajnálnám ezt a két évet kidobni az ablakon. És ki tudja, lehet egy hónap múlva megint olvasni szeretnék. Szóval röviden: most lesz egy ismeretlen időtartamú, de biztosan véget érő szünet. Addig lehet egy másik blogba fogok írni, de nem könyvekről, meg ez még nagyon bizonytalan, majd ha biztos lesz, kiírom ide a címet, ahol tudtok olvasni. Ja, és ha van ötletetek, hogy milyen könyv tudna kihúzni ebből a borzalomból, akkor ajánljatok!

8 Megjegyzések

  1. Komolyan ... fizikázol? :)
    És ha filmekről írnál?
    Mindig azt mondom, semmit nem szabad erőltetni, szóval ha nincs kedved, ne írjál, de semmiképpen ne szüntesd meg, csak ha már biztos vagy a dologban...

    VálaszTörlés
  2. Ugye, milyen betegesen hangzik? :D Már tudom, hogy miről szeretnék írni a köztes időben...majd meglátjátok :)

    VálaszTörlés
  3. úgy tűnik, most ezt hozta a tavasz, hogy mindenki kicsit elfáradt. nálam is most ezért van sok locsifecsi poszt, mert belassultam az olvasással. sztem te is pihenj, meg dumáljunk, aztán majd elmúlik.:)

    VálaszTörlés
  4. igen, közben láttam, hogy sokaknál beállt a szünet, molyelvonás, hasonlók. remélem igazad van, és tényleg elmúlik, mert ilyen hosszan még sose tartott a válság. tegnap bementem egy könyvesboltba, hogy veszek valamit, ami majd rendbe hoz, aztán kb. 2 perc múlva menekültem ki, hogy ez szörnyű, és soha többet nem akarok könyvet látni.

    VálaszTörlés
  5. Nekem tavaly tavasszal volt könyvcsömöröm, amikor elkezdtem elég keményen dolgozni. Hónapokig nem jelentkeztem be molyra, és kb fél évig nem olvastam semmit (nem tudom volt-e fél év, de négy hónap egészen biztos). És már teljesen azt éreztem, hogy én soha többé nem fogok olvasni. Nem bírtam magam rávenni. Mondjuk ez azért volt, mert zaklatott voltam és túlterhelt. Aztán nyárra elmúlt. Szóval van még remény :)

    VálaszTörlés
  6. jó, akkor már egész biztos, hogy van remény számomra :) elég nehéz úgy elképzelni az életemet, hogy a fennmaradó időben már csak tudományos értekezéseket fogok olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tuti van remény :-) Én is mikor elkezdtem a magyart, csak a kötelezőkre volt gyomrom, (bár azok is olykor nyögvenyelősen mentek. Úgy tűnik, ez ennek a szaknak az átka.)aztán elég hosszú idő eltelt, mire azokon kívül is kezembe tudtam venni más olvasnivalót. Abban az időben nekem olyan olvasmányok jöttek be, amik élesen elütöttek a kötelezőktől. Pl. akkor volt nálam fantasy, urban fantasy meg ifjúsági dömping. :-)
      De egyetértek, ne erőltesd, ha most nincs kedved hozzá. Szerintem el fog múlni ez a betűundor.
      De tudd, bármit vagy bármiről írsz (akár a fizikáról :-D ), én tuti olvasni foglak ;-)

      Törlés
  7. Köszii, ez jól esett :D fizikával, meg a felháborítóan materialista nézeteimmel lehet inkább nem terhelem a blogot. Hú, a kötelezőket is el kéne kezdeni, de félelmetes, hogy mennyire nem érdekelnek :S Én is olyanokra kattantam rá, amik a legmesszebb állnak a klasszikus irodalomtól, most pl. nem is igaz, hogy nem olvasok, mert olvasok, de nagyjából csak Penrose-Hawking-Dawkins könyveket, és hihetetlenül imádom :)

    VálaszTörlés